Monthly Archives

september 2014

A peak from Idre Fjäll

Idag har vi besökt Idre Fjäll där Fredrik Jelk tog hand om oss hela dagen med bland annat cykling och fördrag. I morgon beger vi oss mot Fulufjället och Njupeskär. Kika in till oss igen för mer bilder och lite filmklipp.
Tack för bilderna till Martin Axell
IMG_1259

IDRE BILD

idrebild

Grattis Antonio

Idag hade vi flera gamla bekanta på besök i skolan. Simon, Antonio och Fluffy tittade in på en fika. På eftermiddagen passade Antonio på att skriva tentan för steg 3 med godkänt resultat. Grattis!

Hockey!

Vi kör vidare med lite istid där det finns plats på schemat. Idag var det ettor och treor som fick spela. Mycket jämnt lir men jag tror i slutändan att treorna stod som vinnare…revansch lär det ska bli!

DSC_0531 DSC_0535

Mvh / Mattias

Lärarna i skolbänken

Idag utbildar vi oss så vi kan göra ännu bättre lektioner och projekt.

Hockey idag

Här är gänget som gick på is idag. Det närmaste vi kommer snö just nu. Bra krigat gänget.

Sälen!

Tjenare!

Första dagen i Sälen med HTS & HTF14 bjöd på strålande sol, grillning,femkamp och spelkväll. Vi får tacka måndagsgänget: Fanny, Jennifer, Gabriel P, Joel, Emil och Nalu. Vi ser fram emot tisdagens aktiviteter.

IMG_1902 IMG_1908 IMG_1909 IMG_1915 IMG_1918 IMG_1920 IMG_1927 IMG_1925

Mvh / Mattias, Helene & Diana

Inför Kruthusloppet

Detta gäller.

Datum 18/9
Samling:09.45
Start: 10.00
Sträcka: 15km
Vatten: Lämnar man i en buss som står vid start MÄRKTA FLASKOR!! (meddela eleverna att dom kan dricka 2ggr vid vägövergången)
För vem: Obligatoriskt för RIG/NIU. Alltså för alla elever på Skidlärargymnasiet.

Lycka till!

Nästa Vecka!

Lite info. angående nästa vecka (v.38)

Helene och Mattias är i Sälen med årskurs 1, måndag – onsdag (Samling vid Blå Hallen 08.50). Viktigt att NI har koll på träningsschemat för Ulf är själv på skolan.

Ändring Kruthusloppet kl.10.00, Torsdag 18/9

Åk. 2 & 3 har Ishallen på Tisdag 10.30 – 12.30

Unknown

/ Mattias

Beställa från POC

Under fliken utrustning kan du som elev nu beställa hjälmar och goggles från POC.
Priser finns på kontoret.

Ulf Olmats

Orsa Björnpark!

Då var det dags igen för vårt årliga studiebesök på Orsa Björnpark med årskurs två. Eleverna har förberett sig genom att kolla på Orsa Grönklint Gruppen som företag och där gått in på lite detaljer som marknadsföring och företagsorganisationen och en av uppgifterna var att komma på frågor kring ämnet som skulle ställas under studiebesökets gång. Helen som är deras mentor och entreprenörskaps lärare kunde tyvärr inte följa med med vi fick med oss elevernas Naturkunskap lärare Lena Amandusson som har gått igenom Rovdjurspolitik lektionerna innan studiebesöket och väl på plats innan den guidade turen fick eleverna ett litet läxförhör.

IMG_1828

Efter ”läxförhöret” begav vi oss in i parken där vi fick mycket intressant fakta om de olika djuren och Orsa Björnpark.

IMG_1833 IMG_1843 IMG_1840

Vår guidande tur avslutades i konferenslokalen där fick vi mer ingående fakta om Orsa Grönklint Gruppen och eleverna fick chansen att ställa sina kvarvarande frågor.

IMG_1870

Efter en trevlig lunch uppe på Toppstugan så hade vi lite tid att titta runt på resten av parken och även på inspelningsplatser där Wild Kids spelades in.

IMG_1853 IMG_1866 IMG_1881

DCIM100GOPROIMG_1867