Introdag

Måndagen den 27:e maj bjuder vi in till introdag för alla som sökt till oss. Ta möjligheten att träffa din blivande klasskamrater. Introdagen vänder sig till alla sökande, antagna, reserver och framför allt föräldrar.

Vi hälsar er elever och föräldrar som sökt till Skidlärargymnasiet välkomna till skolanonsdagen den 27 maj klockan 09:00 för en informationsdag..

Dagen är gemensam för samtliga elever som sökt åk 1 och har någon form av idrottsinriktning.

Efter gemensamt upprop i Aulan samlas vi för information från bland andra vårt elevhälsoteam, boendevärdar, tränare, mentorer och så får ni träffa andrasom sökt till oss. Vi vill att föräldrar deltar vid alla samlingar och frågestunder.

Vi kommer att om ni vill kunna sitta ner enskilt under dagen och du kommer att få möjlighet att ställa massor av frågor och lära känna oss som du kommer att träffa under din eventuella skoltid hos oss.

Till läsåret 2024/2025 erbjuder vi ett elevboende åt alla i årskurs 1. Boendet är bemannat från kl 14.30 och det finns möjlighet att se området och gemensamma lokaler. Lägenheterna bor eleverna fortfarande i och kan därför inte visas upp.

Vi behöver veta om du kan deltaga senast den 17 maj. Kontakta oss innan på nedan mailadress.

Ulf Olmats Tränare/Mentor/Programansvarig ulf.olmats@msgskola.se

Mattias Döl Tränare/Mentor mattias.dol@msgskola.se