Österrike rapport del.3

Spread the love

Servus!

Snö, storm, regn, solsken, dimma och bluebird ja allt ska man uppleva i vårt yrke. När det regnar nere i Kaprun (800 m.ö.h) så faller det vita guldet upp på glaciären men tyvärr glömde någon att slå av dimman, pisterna är dock öppna och gästerna på plats så våra elever kämpar på.

IMG_1364 IMG_1085 IMG_1103

Roligt att se första generationens skidlärargymnasiet elev Lina Persson på plats som minibossar över årets skidlärarpraktikanter. Så kan det gå om man sköter sin praktikplats väl, då kan man jobba nästa år som Lina gör, otroligt roligt att se henne i skidlärarrollen.

IMG_1057 IMG_1049 IMG_1330 IMG_1077

I motsats till Lina, Emma, Simon och Johan fick Patrik och Filip undervisa nere i byn där regnet föll hinkvis. Patrik fick ta hand om en egen grupp med vuxna nybörjare och Filip fick hjälpa till i Miniclub. Erica kämpande vidare med ny grupp och handledare. Tony fick agera fotograf under dagen, den opererade foten fick vila lite och pekfingret fick jobba istället.

IMG_0947 IMG_0982 IMG_0993 IMG_1023

Man skulle kunna säga att vi ägde dessa åk, en timme senare hade vi spårat alla rännorna. Bilderna visar Linn, Patrik och Ulf som njuter av det vita guldet. Gänget på toppen (3028 m.ö.h)

Over and out Mattias & Ulf. Pics by Tony