Rapport ifrån Kaprun!

Efter åtskilliga mil i bussarna kom vi äntligen fram till vårt slutmål, Kaprun. Resan ner gick riktigt bra, utan ”Stau” och dylika incidenter. Alla eleverna har hittat sina kvarter och träffat sina Skidskoleansvariga.

bild

Igår startade vi våran guidade tur av Europa Sportregionen, Zell am See / Kaprun och vårt första delmål var Zell am See. Evelina och Linn fick koncentrera sig extra mycket pga. deras praktik skulle ske just där i Skischule Outdoo.

DCIM100GOPRO IMG_1270 IMG_1267

IMG_1273 IMG_1275

Idag stod Kaprun på programmet alltså Glaciären, Kitzsteinhorn och Maizkogel som är skidområdet nere i byn Kaprun. Kitzsteinhorn bjöd på 15 cm nysnö och sol, inte helt fel. Många trötta ben så efter lunch åkte vi ner till Maizkogel och där bjöds det på våråkning, stora kontraster på en dag.

DCIM100GOPRO

Mvh / Mattias & Ulf