Orsa Grönklit 20/9!

Spread the love

Efter 2 veckors förberedning för HTS12 var det äntligen dags att få åka till Orsa Björnpark. Eleverna hade fått förbereda sig med frågor och tagit reda lite på om Orsa Grönklit Gruppen så det var ivriga elever som vi hämtade upp på fällen 08.30.

IMG_0785 IMG_0786 IMG_0787

Dagen bjöd på strålande sol och Julia våran guide var i sitt ”esse”, stor tack!. Eleverna fick testa på om de var lika starka som en björn och om de kunde hoppa lika högt som tiger.

IMG_0798  IMG_0830  IMG_0794

Innan lunch fick vi träffa Wille Isbjörn och självaste Enhetschefen på Orsa Grönklit, Lasse. Lasse berättade om sin resa inom Turismen och likt som många inom branschen så började det med skidåkning. Vi fick en presentation om Orsa Grönklit Gruppen som är idag en stort koncern med flera olika företag. Eleverna fick svar på alla sina frågor och förhoppningsvis väckte det också intresset hos någon av dem att praktisera i skidskolan på Orsa Grönklit.

MVI_0804 IMG_0810 IMG_0821 IMG_0817

Många av elevernas drömmar gick i uppfyllelse när vi även besökte en av ”Wild Kids” inspelningsställen i närheten av Orsa Björnpark.

Mattias