Monthly Archives

oktober 2014

Höstlov

Så var veckan slut och det återstår bara att önska ett skönt höstlov. Det har ni verkligen förtjänat. Vi ses snart och då hoppas jag ni tar med er lite snö tillbaka.

Utvecklingssamtal fredag 24/10

Välkomna till samtalen imorgon ni som som bokat. Vi håller till i B226 (Skrubben)
Vi vill samtidigt passa på att önska er alla ett bra höstlov!!!!

Från Winter show

IMG_3757

Gänget samlat

winter show 2014 Alla på snö

IMG_3771

IMG_3760

IMG_3761

Schema ändring

Religion för åk 2 på onsdag 14.45 flyttas, istället tillkommer gym.

Välkomna!

I morgon är vi i Kungsan

Kom och besök oss i morgon. Vi finns i Friluftsfrämjandet och Svenska skidförbundets monter där vi jobbar med Alla på snö projektet samt naturligtvis där det finns snö. Ni känner igen eleverna från Skidlärargymnasiet och Freeridegymnasiet på deras Alla på snö västar. Fråga dem gärna om tips i backen eller hur det är att gå på vår skola. Eller kom bara och säg hej.

Välkomna!

Intervallpass med åk 3

Skärmdump 2014-10-10 15.43.28

Igår var det åk 3s tur på badhuset. Intervaller i vatten och gruppfoto.

Trevlig helg!

Winter show

På lördag den 18 okt drar vi med åk 3 till Winter show i Kungsan.

Vi åker kl 05.30 från Fällen. Vi arbetar mellan kl 10.00 och 16.00 med Alla på snö projektet tillsammans med Skidförbundet.  Sedan tar vi oss hem till Malung igen. Vi beräknas vara tillbaka i Malung kl ca 21.30. Lunch äter vi i skift efter schema som vi gör upp på plats. Behåll kvittot.

Arbetsuppgifterna består i att bemanna Skidförbundets/Friluftfrämjandets monter och promota våra utbildningar och projektet Alla på snö. Vi skall också finnas i railarenan och vara tillgängliga för uppvisning och show. I arbetsuppgifterna ingår också att sätta upp och ta ner våra flaggor och rollups. I arbetet i montern jobbar vi minst 2 och 2.

Ni behöver ha med er skidor och kläder för att raila och göra er grej samt varma torra kläder för att vara ute en hel dag.

Det blir en lång dag och det är ju bra när den blir så kul som den här.

Ha det bra och vila er i helgen.

Inför Praktiken!

Hej!

Igår fick vi besök av de ansvariga från Skidskolorna i Sälen: Kläppen och SkiStar. Eleverna fick veta lite av vad som förväntas av dem inför vinterns praktik. Alla presenterade sig och respektive skidskola, även eleverna fick ställa sig upp och berätta lite om sig själva. Vi avslutade dagen med gemensam Halltid där eleverna hade tid att ställa sina frågar angående praktiken och fick chansen att visa framfötterna inför framtida chefer…

IMG_1944 IMG_1945 IMG_1948

Stort tack Kläppen och SkiStar Sälen.

Mvh / Mattias

Åk 2 på torsdag.

Posten gäller HTS 12. På torsdag 10:10-11:25 jobbar ni med uppgifter på fronter på samhällskunskapslektionen hälsar Håkan som inte kan vara på plats då. Kom in till oss mentorer på kontoret och pricka av er för närvaro.

Intervallträning i badet idag

IMG_3736

Idag hade åk 1 intervallträning i badet. Det sista arbetspasset gjordes tillsammans och det var nog just det fina samarbetet som gjorde det möjligt att gå för fullt hela vägen. Bra jobbatgänget!