Orsa Björnpark!

Då var det dags igen för vårt årliga studiebesök på Orsa Björnpark med årskurs två. Eleverna har förberett sig genom att kolla på Orsa Grönklint Gruppen som företag och där gått in på lite detaljer som marknadsföring och företagsorganisationen och en av uppgifterna var att komma på frågor kring ämnet som skulle ställas under studiebesökets gång. Helen som är deras mentor och entreprenörskaps lärare kunde tyvärr inte följa med med vi fick med oss elevernas Naturkunskap lärare Lena Amandusson som har gått igenom Rovdjurspolitik lektionerna innan studiebesöket och väl på plats innan den guidade turen fick eleverna ett litet läxförhör.

IMG_1828

Efter ”läxförhöret” begav vi oss in i parken där vi fick mycket intressant fakta om de olika djuren och Orsa Björnpark.

Vår guidande tur avslutades i konferenslokalen där fick vi mer ingående fakta om Orsa Grönklint Gruppen och eleverna fick chansen att ställa sina kvarvarande frågor.

IMG_1870

Efter en trevlig lunch uppe på Toppstugan så hade vi lite tid att titta runt på resten av parken och även på inspelningsplatser där Wild Kids spelades in.

DCIM100GOPROIMG_1867