januari 2018

Vad gör våra elever idag?

Nu är det dags att söka till oss på Skidlärargymnasiet. Din SYV vet hur just du skall göra. Våra elever som gått hos oss genom åren hjälper oss påa lite extra för att det är dags och fresta lite med vad vi gör på utbildningen och vad man kan göra efteråt.

Kontakta gärna oss på Skidlärargymnasiet och kom och besök oss på skolan eller i backen.

Vi hörs!

ulf.olmats@vduf.se

mattias.dol@vduf.se

helene.aune@vduf.se

Evelina Sundlo

Dags att söka till oss.

När kan du söka till gymnasiet?

När du kan ansöka till gymnasiet varierar lite beroende på var i landet du bor. Men oftast öppnar ansökan till gymnasiet i början av januari och är öppet fram till början av eller slutet av februari. Första sökperioden är preliminär, det är också ditt antagningsbesked. Det dyker oftast upp i mars månad.

Sista dagen för att göra ditt gymnasieval varierar från skola till skola. Den påskrivna ansökan lämnar du sedan in till skolan studie- och yrkesvägledare om inget annat meddelas. Sista inlämningsdag kan variera något. Om du inte går i skolan skickar du din ansökan till din hemkommun.

Välkomna till oss!