maj 2017

Säsongen som gått.

Året som  gått.

Säsongen är slut och vi är tillbaka på skolan och gör det sista för terminen. Säsongen har varit lång och det har gått fort. Vi gör det mesta på på vintern med fart såklart och året är inget undantag.

IMG_0093

Vi jobbar just nu med vår Skidlärarprofil och utvärderar säsongen både skidtekniskt och personligen. Vi har stort fokus på hur vi utvecklas som ledare. Om någon vecka tenterar vi av den teoretiska delen av skidåkningen för att sedan sikta mot sommaren. Barmarksträningen är igång och vi blandar den med elevledda tillfällen också det som ett led i att stärka och utveckla vårt ledarskap.

Under året har vi som vanligt huserat i Österrike. Där åk 3 praktiserat i Kaprun.

IMG_6797

Gänget gjorde det väldigt bra och blev erbjudna jobb till nästa säsong.

IMG_8107

Vi börjar bli hemtama på orten och Mattias hjälper oss med sin lokalkännedom. ”Du är ju en riktig B-local” som någon uttryckte det.

På hemmaplan har åk 1 klarat av sina examina i backen på bra ett bra sätt. Vi ser fram emot en spännande fortsättning.

IMG_6642

Det har även åk 2 och åk 3 såklart gjort. Mer om detta i ett senare inlägg.

IMG_6846

I år har vi också haft flera intresserade elever som vi börja hos oss nästa år. Vi har i år ett bra söktryck med en spridning från norr till söder.

IMG_2806

Under året har vi som vanligt haft besök av flera intressanta föreläsare, som här med Protect our winters. Ett ämne som ligger oss varmt om hjärtat.

IMG_0721

Den 2 juni kommer vi att bjuda in intresserade sökande till nästa år för en upptaktsträff. Då har vi chansen att få träffas och ställa alla de där frågorna som man undrar över och se med egna ögon på boende och lokalerna.

IMG_2307

Tills nästa gång, hej då så länge!