februari 2016

Sportlov

Torsdagen hade vi både lärarpraktikant och elevpraktikant med oss. Eftermiddagen blev "tjejhäng" . En bra dag och nu önskar vi alla ett bra lov och hälsar Österrikarna välkomna hem!

Torsdagen hade vi både lärarpraktikant och elevpraktikant med oss. Eftermiddagen blev ”tjejhäng” . En bra dag och nu önskar vi alla ett bra lov och hälsar Österrikarna välkomna hem!

Immer noch Alles Gut!

Servus,

Här flyger dagarna förbi och det är ett tecken på att det går bra. Alla verkar ha hittat fotfästet och det går bra ute på praktikplatserna. De är sportlov i England denna vecka så de flesta av eleverna har egna grupper med brittiska skolungdomar ”and that could be a handful…”

12665665_10153257348285899_1891195347_n IMG_1687 IMG_1688

På lördag är det ledigt ifrån skidskolan så då kommer vi att ge oss ut på nya äventyr i bergen. Tills dess ha det gott.

Mvh/Mattias & Daniel

Alles gut!

Servus!

Onsdag 12.00 satt sig 7 förväntansfulla elever i två full packade minibussar som skulle åka till Österrike för att där praktisera i skidskolan.Nu så här efter 4 dagar här nere varav två dagar i skidskolan så måste jag säga Weltklasse!

IMG_1655 IMG_1653IMG_1658

De 78 milen ner till Trelleborg flöt på bra och efter färjan till Rostock så var det Autobahn som stundade. Fram tills klockan 09.00 var det väldigt tyst i bilen men efter eleverna fick beställa in lite frukost på knackig tyska så var alla väl till mods och runt 18.00 kom vi fram till vår destination Zell am See/Kaprun och alla träffade skidskolecheferna på respektive skidskola.

Fredag 07.00 tjöt väckarklockan och vi hade planerat att hämta eleverna 08.00 och sedan åka upp på Kitzsteinhorn, måste säga att allt gick som planerat och runt 09.30 stod vi på 2450 m.ö.h. och hade bluebird med 20 cm pooooooow, dags att åka lite skidor.

Efter denna dag tror jag alla fick uppleva vad skidåkning verkligen handlar om…såååå jäkla gött!!!

Lördagen fick vi lite sovmorgon och då ringde väckarklockan först 07.30, Zell am See stod på agendan. Flera av eleverna kommer att undervisa i Zell am See också så det är viktigt att vi åker igenom skidområdet för att se backarna. Zell am See är ett betydligt större skidområde än Kitzsteinhorn/Maizkogel om man tittar antal piskkilometrar så det är viktigt att hålla kolla på vart man kan åka med sin gäster. Igen så hade vi kanon väder med nästa lite vårkänsla. Långa pister med växlande terräng uppmanar till det lekfulla och det drog vi verkligen nytta av. En riktigt härlig dag

IMG_1674 IMG_1675 IMG_1677 IMG_1681 IMG_1685

Jag avslutar med ett jooooooddddel!

Mattias & Daniel

First pow!

Hallå där!

Lite överraskande vaknade jag upp förra veckan till 10 centimeter blötsnö och mina förhoppningar på att snön uppe i Sälenfjället var lite kallare och det var den…

Det blev en fin dag i Tandådalen med åkkurs 2.

/Mattias