april 2014

Välkomna tillbaka

I morgon ses vi igen. Åk 1 träffar Helene kl 9.00 enligt schema på hemsidan, åk 2 och 3 träffar Ulf och Mattias kl 9.00 enligt träningsschemat i löpspåret.

Vi ses!

Inbjudan Tjejruset 2014

Något att träna för?

Inbjudan 2014

Första bilderna från Haglöfs Chinese Easter downhill.

Screenshot 2014-04-17 15.22.20

Bilder från barnens målgång.

Screenshot 2014-04-17 15.27.04

Tät målgång i vuxenklassen

Screenshot 2014-04-17 15.30.24

Humöret på topp

Screenshot 2014-04-17 15.28.04

Det var många med hjärtat i halsgropen när den här åkaren precis missade målet men det bra till slut. Hon var riktigt snabb och vi hoppas att hon kommer och tar revansch nästa år.

Haglöfs Chinese Easter downhill

Nu är tävlingen avklarad för i år. Vi tackar Haglöfs, Conceptbutiken och Skistar för samarbetet. Vi tackar Bollen Valencia för speakerinsatsen. Tack också till tränare, lärare och elever på Malung Sälens gymnasieskola för fin support. Till sist välkomnar alla 109 deltagare tillbaka nästa år. Kika in till oss igen för att kolla in klipp och bilder från tävlingen. Det är det värt ,det var spektakulärt men det vet vi ju alla som var där.

Trevlig påsk!

Schema uppdaterat

Schema för period 4 ligger ute på hemsidan under fliken schema.

haglöfsarbete

Nu börjar det droppa in föranmälningar till tävlingen. Anmäl dig på vår site eller på plats i backen.

Välkomna!

Helgen som gått!

En av största om inte den största alpina tävlingen i Sverige, Ski Funtastic  gick av stapeln i helgen och så klart var Skidlärargymnasiet på plats.  Torsdagen var vi redan i Lindvallen och tvåorna fick hjälpa till att bygga upp målområdet, sätta banorna och allt annat man måste göra inför ett stort Event. Tvåorna gjorde ett väldigt bra jobb och Malungs slalomklubb var nöjda med deras insats. Helgen spenderades uppe i Sälen där de bodde, åt och jobbade hårt fram tills söndagen. Killarna fick hjälpa till som portvakter och tjejerna hjälpte till i mattältet.

IMG_1439 IMG_1442 IMG_1445IMG_1450 IMG_1452IMG_1444

Årskurs 3 hjälpte till i ” Alla På Snö ” tältet och genom detta avslutade denna säsong ett väldigt bra samarbete med svenska skidförbundet och vi ser fram emot nästa års 4 klassare i Malung-sälens kommun.

Tiden går alldeles för fort och vi är nu inne på den sista veckan av åkdagar för eleverna och efter påsk börjar fysträningen igen och de teoretiska delarna för skidlärarna ska avslutas. Men vi ska avsluta denna vintern säsong rejält och nu på skärtorsdagen anordnar ettorna ett stort Event, Chinese Easter Downhill. http://www.skidlarargymnasiet.se/?page_id=1971

I morgon torsdag den 9:e april

I morgon åker åk 1 och 2 kl 8.45 från fällen till Lindvallen. Ni kommer att åka lokalbuss hem så se till att ha busskorten med er.

Tack för en bra tävling

Idag var det tävling i Kläppen med Freeridegymnasiet som värd. Fina priser från bland annat Kask till pristagarna. PG tog en 3:e plats och så fick Skidlärargymnasiet också med sig det ärofyllda priset ”Best crash”. Se nedan. På Skärtorsdag bjuder vi igen med vår Chinese downhill i Lindvallen. Välkomna!

20140409-150332.jpg

Undervisningsövningar

Idag trotsade åk 3 vädrets makter i fjällen och tog ännu ett steg närmare steg 3 när undervisningsövningarna utfördes. Nu återstår teoriprovet sedan är vi där.