mars 2014

Banåkning idag

Idag kör vi bana på förmiddagen och tävlar i Game of ski på eftermiddagen. Lindvallen är arenan och bjuder på strålande förutsättningar.

20140325-123553.jpg

Veckan i bilder!

Ännu en veckan som har flugit förbi, tiden går fort när man är lycklig…Denna vecka har vi hunnit med två resor till Trysil, måndagen åkte jag med ettorna och idag var de lyckliga treorna. I måndags blåste det mycket och tyvärr kunde vi inte åka igenom hela skidområdet men de kommer flera gånger. Idag däremot var allting öppet men det var på gränsen att de skulle stänga ner vissa liftar, vinden ställde till det.

IMG_1428IMG_1402IMG_1404IMG_1408

Vi har även hunnit med lite hårdträning inför de stundande praktiska proven och då har vi tränat hårt med den mytomspunna Mellansvängen som har tränas men vi har även slaktat lite käppar…det blir ju ett storslalom prov på tid!

IMG_1395 IMG_1412 IMG_1417 IMG_1419

Ha det gött och trevlig helg, nästa vecka kämpar vi vidare!

Undervisningsövningar

I morgon kommer vi att gå igenom undervisandets sköna konst grundligt. Någon eller några av er kommer att få undervisa och få kritik på sin insats. En gyllene chans att vässa sina kunskaper lite extra. Alla vi övriga i gruppen är naturligtvis med aktivt, stöttar och lär oss. Passa på att förbered er lite extra inför i morgon alltså, kanske det är du som får chansen.

Information om uppåk

Det finns ett komplett schema för dig och din klass finns under fliken ”träningsschema”. Det talar om vad och när du skall vara klar att visa hur bra du hunnit bli. Numera kan du också se exempel på typsvängarna på vår youtubekanal. Du har fått en inbjudan i mailen som du uppgav till mig när vi satte upp vårt Googlekonto.

Trevlig helg!

V.11

Hålla där!

Jaha då börjar våren att komma närmare och med det tycker man att det borde bli lite mjukare i pisten, så var inte läget idag i Tandådalen när vi tränade storslalom inför det stundande praktiska provet. Treorna plus några ettor och två fick kämpa hårt och jag tror att några kommer jag att få träffa i morgon i valla rummet och då gäller det inte valla…

Bra kämpat!

IMG_1392 IMG_1391 IMG_1387 IMG_1386 IMG_1385

Våra andra kära elever är på praktik och är utspridda uppe på Sälenfjället. Har fått in några status rapporter ifrån Lindvallen, Hundfjället och träffade på några elever i Tandådalen, allt verkar flyta på bra…än så länge =)!

IMG_1379

Lyckades få en bild på Timmy när han fick leda gruppen nerför backen, de lydde honom blint.

Inbjudan till SkidlärarSM i friåkning.

Inbjudan till Friåknings SM 2014

Kaprun kollage!

Några bilder från våran resa till Kaprun/Österrike.

Kaprun

Friluftsdag onsdag 5/3, Kläppen

Välkomna tillbaka efter sportlov.

Onsdag åker ni Dalatrafik 08.45, medtag egen mat och anmäl er hos Ulf och Mattias i Receptionen på Kläppen.