augusti 2012

Studiebesök!

Onsdagen den 5 september kommer vi att åka till Orsa Björnpark på studiebesök. Vi träffas 07:50 på fällen, det ”vanliga” stället. Vi äter lunch på plats och stannar på vägen hem och ni har möjligheten att köpa mellanmål inför Krutloppet. Medtag träningskläder i fall det drar ut på tiden.

Downhill i Lindvallen

Nu kan du anmäla dig till downhill i Lindvallen 4/9-12. Det finns 15 platser och först till kvarn gäller. Det kostar en slant, priset är ej klart men runt 400 kr gissningsvis. Meddtag egen mat. Vi åker minibuss.

Anmälan på kontoret.

Kruthusloppet flyttas

Kruthusloppet flyttas från tisdag den 28 augusti till Onsdagen den 5 september, start 16:30. Upprop 10 min innan start.

Schema för alla årskurser.

Nu finns schemat för period 1 att hämta på kontoret. Schemat är också tillgängligt på dexter.

Första gemensamma träningen!

Patrik

David, Johan och Hampus

Hard Judges…SimonHampusAntonio

Fotografering!

Åk 1 Tisdag 28/8 09:10 Aulan

Åk 2 Måndag 27/8 13:10 Aulan

Åk 3 Måndag 28/8 10:00 Aulan

Nu åker vi…

Så är läsåret officiellt igång. De första nya eleverna har visat upp sig från sin bästa sida. vi ser framemot att jobba vidare med er under året. Välkomna!

Som påminnelse.

ÅK1

I morgon 10.00 vid kontoret.

ÅK 2 och 3

I morgon 9.00 i aulan.

Ny Lärare!

Hej alla Skidentusiaster.

Jaha ett nytt läsår startar och med det en ny Lärare. Ser fram emot att jobba med alla nya och gamla elever på Skidlärargymnasiet och hoppas på en mycket snörik vinter med många skratt och bra skidåkning. Jag jobbat de senaste 10 åren som Skidlärare i Österrike och fick nu chansen att jobba på Skidlärargymnasiet i Malung så då tyckte jag att det var dags att ta mitt ”pick & pack” och flytta hem.

Vi syns nästa vecka, hälsningar Mattias Döl

Sommarlovet in i sista kurvan.

Så här i OS tider börjar det också bli dags för lite information. Jag ser fram emot att träffa er nya elever måndag den 20 augusti samt naturligtvis er gamla elever på tisdag den 21 augusti. Håll utkik för mer information. Vi ses.