Monthly Archives

mars 2012

Telemark i fredags

I fredags provade vi på telemark. Det blev ett par ögonöppnare för många åkare. Det verkar som den lösa hälen spökar till det för balansen. Det kan väl aldrig funnits en baktanke med det? Vi passar också på att tacka gästinstruktör Anders Salgård för lektionen.

I helgen avgjordes Skidlärar SM i Idre. Skidlärargymnasiet hade tävlande i samtliga grenar. Simon tog en finalplats i puckel. Linn knep en tolfteplats i storslalom och grabbarna missade finalen knappt i slopestyle.

Tävlingar i helgen

I helgen åker vi med ett gäng till Idre och skidlärar SM.  Vi har tävlande i alla klasser, storslalom, puckel och slopestyle. Vi är också representerade av Carl Widing på Clash of Nations. Stort lycka till till alla deltagare. Vi hoppas på fina resultat och återkommer med bilder och resultat.

Resultat från kvalet till Clash of Nations

Grattis Carl Widing till vinsten och platsen i Clash of Nations.

Årskurs 1 i Lindvallen

20120312-123007.jpg

De här hjältarna har precis kört 2h nybörjarkurs. Hur det gick? Perfekt! Bra jobbat gänget.

Skidskola på måndag och tisdag.

Under den här veckan övar vi som skidlärare med elever från Årsta. Ettorna kör på måndag och tvåorna på tisdag.

Tillbaka efter lovet

Då kör vi vidare ett par veckor till och hoppas att snön räcker till påsk.