Skidlärar SM 2013

Först och främst ett STORT TACK till Kläppen för ett lyckat Event, det var riktigt roligt att vara Skidlärare denna dag. Eleverna som ställde upp var Evelina, Linn i GS, Carl och Karl i slopestyle plus såklart jag och Ulf i GS…Carl och Karl kvalde som etta och två men i slutet av dagen drog Carl Widing det längsta strået och kammade hem Slopestylen,YEAH!!IMG_0013 IMG_0014IMG_0002

Linn tog en fin 9:ende plats och Evelina klämde till med en 60:ende plats, jag lyfter på hatten…Det var Evelinas första ”riktiga” storslalom tävling!Linn höll sin placering från första åket men Evelina körde upp sig nån placering.

evelina2evelina3 linn lower course

Ulf tog en 7:plats i H35 klassen och jag slog till och stal en 9:plats i Senior klassen och för att inte ha tränat alldeles för mycket storslalom de senaste åren och att vi båda var riktigt nervösa på starten var vi båda otroligt nöjda och det var gött att få känna lite adrenalin när man kom i mål.

mattias start ulf

/Mattias