Österrike del.2

Så då har vi spenderat en veckan i Kaprun och det har gått riktigt bra. Karl och Carl har gjort lite allt möjligt i Skidskolan. Idag avslutades veckan med en Storslalom tävling för barnen där Widing:s nybörjarbarn körde järnet och förtjänade en medalj. Trum avslutade en 3 dagars Freestyle Workshop uppe på Glaciären och så vitt jag vet har barnen/ungdomarna  lär sig både att köra boxar och gjort 360° i blå/röda hoppen, inte dåligt efter 3 dagar…Lina har kämpat på i den andra Skidskolan och har kört privat lektioner hela veckan med en tysk som ville förlänga för en till lektion men Lina var redan bokad för 2 hel dagar med belgiska barn. Även hon fick hjälpa till med Barn tävlingen tillsammans med själva Chefen för Skidskolan.

Ikväll laddar vi om batterierna och hoppas på att vädret blir bättre så vi kan se någonting när vi bränner igenom de 20 cm nysnö som har dumpar ner i detta nu. Perfekt med lite Snö & Lavinkunskap igen.

Ha det gött/mattias